dilluns, 18 de maig del 2009

Saura "demissió"!

Dissabte a la nit vàrem anar a sopar tota una colla d'amics a un restaurant bastant cèntric. Quan ja havíem acabat de sopar vàrem anar a fer una copeta per començar a celebrar que el Barça havia guanyat la Lliga.
Evidentment, com que érem a prop de Canaletes i estàvem animats i contents vàrem decidir anar-hi per acabar de celebrar-ho com Déu mana.
Vàrem arribar allà (després d'una volta gegantina perquè tots els accessos estaven tallats per furgonetes de Mossos, excepte Plaça Catalunya) i mos vàrem dedicar a fer el que toca: cantar, riure, fer-mos fotos, cantar més i things like that.
Fins aquí molt bé, però de sobte vàrem començar a veure gent que venia corrent des de carrer Pelai. Primer pensàvem que no passava res, però després ja ho vàrem entendre: els Mossos havien decidit que havíem d'anar-nos-en d'allà, a les males o... a les males.
No ho explicaré pas per pas, perquè no cal, però només diré que vàrem acabar corrent, perseguits per una colla d'energúmens, tirant-nos pilotes de goma, que es fan dir Mossos, i que, segons jo tenc entès, són les forces de seguretat. Forces sí; ara, de seguretat ja us dic jo que no en vaig sentir. Vaig sentir ràbia, indignació, i, per què no dir-ho, por. Vaig veure com una colla de Mossos agredia una colla d'al·lots que caminàven tranquil·lament per Roger de Llúria amb Casp (Roger de Llúria amb Casp!! molt a prop de Canaletes, claaaaar!!) que, supòs, el gran crim que havien comès era que duien samarretes i banderes del Barça. A més a més, quan ja ens dirigíem al metro, a Passeig de Gràcia amb Pau Claris, encara van arribar més Mossos, van baixar d'una furgoneta, van formar i el que quedava conduint ens va començar a cridar: "
Que os vayáis ya pa casa, joder, a dormir!!".
Algú em pot explicar des de quan caminar pel carrer és un delicte? A més, calia perseguir-nos fins a aquella alçada?? Si el problema és a Canaletes, un cop som ja a Gran Via, és necessari seguir cridant-nos i agredint-nos??

En resum, dissabte qui ens ha de protegir i fer-nos sentir segurs em va fer sentir, a mi i als altres, com una delinqüent i agredida. A més a més, diuen que, com a molt, hi havia un centenar de gent comportant-se de manera
incívica (aquesta gran paraula, ara tan de moda!) i a mi, això, em fa pensar dues coses: 1) no és més fàcil i, sobretot, més segur, aturar aquesta gent, que són minoria, en lloc d'haver d'atacar un munt de gent que érem allà celebrant la Lliga de manera cívica? Deu ser que no en saben -bastant trist- i 2) no ho diu ningú, però aquí els incívics són ells, els Mossos, perquè, pel que jo vaig veure, la majoria de desperfectes que hi va haver es varen produir quan fugíem de les pilotes de goma que ens tiraven. Fins llavors, jo no en vaig veure cap.
Amb tot això, jo, no puc evitar pensar en el senyor Saura, d'Iniciativa (Oh My God!!). No ho entenc, em fa la sensació que l'home deu tenir un caos intern bastant heavy. Així que: senyor Saura, per favor, pel seu bé, dimiteixi.