divendres, 17 d’abril del 2009

Autoodi

Avui, al Diario de Ibiza, hi apareix una notícia que m'ha deixat bastant desanimada, baixa de moral. El fet és que un home ha denunciat el col·legi on estudia el seu fill perquè no el varen deixar fer un examen en llengua castellana. Aquest centre, el CP Cervantes, imparteix totes les assignatures en llengua catalana tret de Matemàtiques i Llengua i literatura castellanes. És a dir, compleix la Llei de Normalització Lingüística.
Jo, quan llegia la notícia, pensava: "Deu ser un estranger, un home castellanoparlant, etc". Idò no, resulta que l'home en qüestió es diu, de cognoms, Boned Marí. A més, i el que és més preocupant, és que al·legava que el fill "es castellanoparlante" i que, per tant, ha de poder escriure a un examen en castellà.
Aquí hi ha dos coses alarmants: 1) que a un home eivissenc, pare, que sap -o deu saber, dic jo- que a Eivissa es parlen les dues llengües, li sigui igual que el seu fill només en sàpiga fer servir una i 2) que el fill d'un home eivissenc sigui exclusivament castellanoparlante.

I el que és més preocupant de tot és que no us pugui dir que aquesta notícia m'ha sobtat o m'ha sorprès, perquè si fos així voldria dir que aquests casos són pocs i em fa l'efecte que no és així. Quina llàstima!

1 comentari:

خليل الأهرام ha dit...

Esper que no vos passi com ací, a Alacant, en què el català s'és perdut gairebé per manca de transmissió generacional. Dius que passa sovint? Idò quina llastima! -Atès que volia anar a Eivissa, entre d'altres coses, per gaudir de la cultura eivissenca, i llavors de l'eivissenc.