divendres, 9 de gener del 2009

El clima eivissenc

Ahir parlava amb una amiga d'allò que mos passa als eivissencs quan dius d'on ets. És un tema que dóna per un altre post, i, per tant, el deixarem per un altre dia, perquè avui em volia centrar en un altre tema al qual vàrem arribar, aquesta amiga i jo, dissertant sobre les múltiples respostes que et diuen quan anuncies que ets eivissenc. El tema és: "què sap la gent del clima d'Eivissa".
Fa uns anys, a Barcelona, vaig conèixer un home que tenia una casa a Santa Eulària i sempre m'explicava que venia molt per Eivissa i tal i qual. Idò bé, un dia, davant d'altra gent, diu: "Sabeu per què els d'Eivissa es compren abrics?" i jo pensant, així for mis adentros, "ai, ai, aiiiiii", i respon -ell mateix- "per estendre'ls a fora i ensenyar que els tenen, perquè no se'ls posen mai!" i va esclatar a riure -ell mateix, again-. Jo no vaig riure mica i li vaig contestar: "Tu no has anat mai a Eivissa en desembre o gener, veritat?". Evidentment, no hi havia posat un peu mai de la vida (fora de la temporada d'estiu, clar).
A aquesta amiga meva un dia, parlant amb un xaval que passava els estius a Formentera, aquest li explicava que a Eivissa i Formentera hi ha un microclima que fa que no hi faci mai fred. (!!!).
Idò bé, jo els vull dir, us vull dir: a Eivissa -i Formentera- hi fa un fred que t'hi mors, que t'hi cagues, un fred d'aquell que t'entra i ja et pots posar jerseis, abrics, forros polars, que no se'n va. Però clar, això, aquesta gent que ve només a passar les vacancetes d'estiu no ho sap, per tant jo propòs, des d'aquesta humil columneta, una nova campanya de desestacionalització, perquè vengui gent a passar també les vacancetes de Nadal.
Ja veig el lema: "Eivissa, l'illa màgica: vine i et congelaràs"

3 comentaris:

Núria ha dit...

Jo ho corroboro!!! A Eivissa fa fred!! Només l'he visitada a l'hivern i res de microclima!

Sí a la campanya d'hivern d'Eivissa!

Puntdvista ha dit...

sí, akest dies ens estam pelant de fred....a io tb em fan molta ràbia akests que van de guais i només estan uns dies d'estiu x aki... aiii

plaerdemaria ha dit...

Roseret de 1009 fulles,

crec que a Sardenya hi passa el mateix: és l'illa d'estiueig preferida dels italians -berlusconi inclòs, ai, uix-, i la imatge que en tenen és topicoparadisíaca (ai, que m'ennuego amb la parauleta): platges d'arena blanca, còctels impossibles dins de cocos i ties buenes en bikinis de triangle...

i a l'hivern hi carda una rasca i una humitat i un vent i una pluja i una maregassa que fot feredat... però això ells no ho saben!

en fi: que tens el meu suport des d'una altra illa mediterrània... bona campanya climàtica, reina!

t'explic leeeego, leeeego, leeego!

m.

PD: de totes maneres, també tinc ganes d'estar-m'hi un estiuet, per l'alguer...